Hoe verbeteren we ons leesonderwijs echt? (verbetertraject)

Het schooljaar is alweer een aantal weken aan de gang. Op basis van hun jaarplan zijn op vele scholen verbetertrajecten gestart. Met stip op één staan de trajecten die gericht zijn op de echte verbetering van het leesonderwijs. 


Eén van de missies van Leertijd.nl is om hier op basis van bewezen inzichten een bijdrage aan te leveren. De opzet van het verbetertraject kan er als volgt uitzien:
verbetertraject lezen in 6 stappen door Jos Cöp

Een belangrijke rol in het verbetertraject is weggelegd voor het samen stellen en beantwoorden van de 'echte vragen'. Dit zijn de vragen die direct van invloed gaan zijn op de nieuwe aanpak van het leesonderwijs. Pas daarna komt de vraag welke leermiddelen of methoden deze aanpak kunnen ondersteunen. Voorbeelden van echte vragen vindt u in de onderstaande bundel.

De echte vragen op weg naar beter leesonderwijs door Jos Cöp

Mochten we ook uw school van dienst kunnen zijn, neem dan contact op voor een online kennismakingsgesprek. We denken daarin graag met u mee. En wellicht gaan we daarna wel samenwerken.

Meer info: Jos Cöp, joscop@leertijd.nl, 06-31914789.