Dank aan alle aanwezigen bij de kenniskringen ICT van de Stichting Kindante op 5 en 12 november 2015. Volgens afspraak hierbij een aantal zaken.
Om te beginnen de presentatie.
Dan nog wat dingen die we tijdens de bijeenkomst benoemd hebben als geschikt voor de 'after party'. Bijvoorbeeld voor verdieping op een later moment. Of om samen te delen met collega's die niet live aanwezig waren.
De link naar de film met de verbazing van John Hattie, waarin hij aangeeft niet te snappen waarom bij onderwijsvernieuwing keer op keer weer in oude valkuilen getrapt wordt.
De link naar het artikel over leren in 2020, waarin het schoolpaneel verder uitgelegd wordt.
De link naar de discussiefilm 'Vier keer persoonlijk leren', waarin op een prikkelende manier de begrippen differentiëren, individualiseren en personaliseren met elkaar verbonden worden.
De link naar de discussiefilm 'ICT in het onderwijs: wat werkt en wat niet?', met aandacht voor het onderscheid tussen pedagogisch, didactisch en organisatorisch ICT-gebruik.
De link naar het artikel 'ICT in de klas. Zo werkt het wel.' van Marilse Eerkens, gepubliceerd op het platform van De Correspondent.
De film over de werking van een digitale leerkrachtassistent van Taal in beeld 2, die de leerkracht in verregaande mate kan ontzorgen en het onderwijs persoonlijker kan maken zonder het groepsgevoel los te laten.
Een aantal films over het programma Werkuur (o.a. bij Taal in beeld 2), waarmee niet uitgevers maar scholen heel eenvoudig hun eigen gepersonaliseerde (e)books kunnen maken.
Mocht u nog meer zaken uit de presentatie willen (her)gebruiken, dan is dit altijd te regelen. Weet ons te vinden als u ons nodig heeft.
Medenamens Albert Rouschop, nogmaals dank.
Jos Cöp.
Om te beginnen de presentatie.
Dan nog wat dingen die we tijdens de bijeenkomst benoemd hebben als geschikt voor de 'after party'. Bijvoorbeeld voor verdieping op een later moment. Of om samen te delen met collega's die niet live aanwezig waren.
De link naar de film met de verbazing van John Hattie, waarin hij aangeeft niet te snappen waarom bij onderwijsvernieuwing keer op keer weer in oude valkuilen getrapt wordt.
De link naar het artikel over leren in 2020, waarin het schoolpaneel verder uitgelegd wordt.
De link naar de discussiefilm 'Vier keer persoonlijk leren', waarin op een prikkelende manier de begrippen differentiëren, individualiseren en personaliseren met elkaar verbonden worden.
De link naar de discussiefilm 'ICT in het onderwijs: wat werkt en wat niet?', met aandacht voor het onderscheid tussen pedagogisch, didactisch en organisatorisch ICT-gebruik.
De link naar het artikel 'ICT in de klas. Zo werkt het wel.' van Marilse Eerkens, gepubliceerd op het platform van De Correspondent.
De film over de werking van een digitale leerkrachtassistent van Taal in beeld 2, die de leerkracht in verregaande mate kan ontzorgen en het onderwijs persoonlijker kan maken zonder het groepsgevoel los te laten.
Een aantal films over het programma Werkuur (o.a. bij Taal in beeld 2), waarmee niet uitgevers maar scholen heel eenvoudig hun eigen gepersonaliseerde (e)books kunnen maken.
Mocht u nog meer zaken uit de presentatie willen (her)gebruiken, dan is dit altijd te regelen. Weet ons te vinden als u ons nodig heeft.
Medenamens Albert Rouschop, nogmaals dank.
Jos Cöp.